Dodatek Osłonowy 2024


Dodatek osłonowy w roku 2024
Od 1 stycznia 2024 r. ponownie będzie można składać wnioski o jednorazowe świadczenie w
formie dodatku osłonowego. Dodatek osłonowy przysługuje:
1) osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego
miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2100 zł,
2) osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego
miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę.
Do obliczenia dochodu nie uwzględnia się trzynastej i czternastej emerytury.
W sytuacji gdy dochód przekracza wskazane powyżej kryteria, dodatek będzie przyznany w
mniejszej wysokości zgodnie z zasadą „złotówka za złotówkę”, z dolnym limitem wypłaty dodatku
w wysokości 20 zł.
Dodatek osłonowy w 2024 r. wynosi:


– 228,80 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego,
– 343,20 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób,
– 486,20 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób,
– 657,80 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób,
oraz podwyższony dodatek osłonowy przysługujący osobom opalającym domy węglem:
– 286,00 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego,
– 429,00 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób,
– 607,75 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób,
– 822,25 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
Wnioski o dodatek osłonowy będzie można składać od 1 stycznia 2024 r. do 30 kwietnia
2024r. osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Borowie za  pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznie (epuap)


Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego za okres od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca
2024 r. złożone po dniu 30 kwietnia 2024 r. pozostawia się bez rozpoznania


Dodatek zostanie wypłacony jednorazowo do 30 czerwca 2024 r.

 

Jak w 2024 r. złożyć wniosek o dodatek osłonowy przy użyciu ePUAP

Wskazówki:

  1. Przygotuj dokument PDF (plik), który chcesz podpisać.
  2. Kliknij przycisk Podpisz lub sprawdź dokument PDF.
  3. Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij Wybierz dokument z dysku albo przeciągnij plik myszką.
  4. Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk Podpisz.
  5. Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
  6. Kliknij Podpisz podpisem zaufanym i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
  7. Wskaż miejsce, w którym chcesz przystawić stempel (to jest graficzne odwzorowanie twojego podpisu).
  8. System wygeneruje nowy plik PDF, w którym zawarty będzie twój podpis.
  9. Kliknij Pobierz, aby zapisać podpisany dokument PDF na dysku lokalnym.

    link do przewodnika : https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany
Plik pdf wniosek
10‑01‑2022 09:43:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
402KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Jacek Osendowski
email: pomoc@gopsborow.pl
, w dniu:  10‑01‑2022 09:39:55
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Jacek Osendowski
email: pomoc@gopsborow.pl
, w dniu:  10‑01‑2022 09:39:55
Data ostatniej aktualizacji:
12‑02‑2024 11:43:12
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie